Bliv din egen leder

Lær hvordan du retter vandslangen ud

Når du vælger dette forløb er det fordi du ønsker at blive den person som er i stand til at komme ud af livskrise, stress, skabe selvværd og selvtillid. Du vil lære at mestre livets udfordringer, så du ikke går ned i energi men du bruger den viden og værktøjskasse som du får i dette forløb. 

Måske undrer du dig over, hvorfor forløbet hedder “lær at rette vandslangen ud”? Du har sikkert prøvet at skulle vande blomster med en vandslange. Du har rullet  vandslangen ud og klar til at vande, men der kommer intet vand. Du optager at der er en blokering  på slangen,, du retter den  ud og nu kan du vande. 

Dit sind er  som vandslangen, når du føler dig begrænset, angst, blokeret, i modstand, syg  eller noget helt andet, så er det fordi du ikke har fået forløst de blokeringer du bevidst og ubevidst går med.

 

Min personlige historie:

 

Jeg har selv været stressramt, hvilket gør, at jeg forstår dig på alle måder og med min psykologiske baggrund kan jeg hjælpe dig på sporet igen. Du bliver ikke den du var engang – du bliver noget meget bedre, nemlig autentisk og tør stille dig sårbart og stå ved dig selv. 

 

Jeg var lang tid om at erkende min stress, men også lang tid om at forstå hvilke tanker jeg tillod mig selv at tænke om mig selv og om verden. Den måde jeg tænkte på den gang måtte give sig til udtryk i min krop – det gjorde det også. Det gik ud over mit syn i første omgang. Det fik jeg heldigvis tilbage ved at bruge den viden jeg var i færd med at tilegne mig. Men jeg var på ingen måder kommet i bund i mine blokeringer. Det resulterede i at en dag, men jeg sad og arbejdede med computeren pludselig blev meget svimmel, som om min hjerne slog fra og det kørte rundt for mig. Jeg lukkede låget på på og sundede mig lidt, prøvede at igen at kigge på pc og så mistede jeg balancen. Jeg kom på sygehus og jeg fik at vide at jeg de ikke kunne finde noget. Inderst inde vidste jeg godt hvad det handlede om. Men jeg lyttede ikke til mig selv, jeg vidste ikke hvordan jeg skulle løse mine blokeringer.

Jeg kom fra sygehuset med en rolator for jeg kunne ikke holde balancen. Jeg fik masser af angst, ensomhedsfølelse og min krop bankede helt vildt. Jeg kunne ikke sove og ikke finde ro nogen steder. Jeg havde ingen jordforbindelse overhovedet. 

 

Jeg prøvede at hente hjælp ved psykologer, alternative behandlere – men det hjalp ikke rigtigt. Det begyndte først at hjælpe da jeg arbejdede dybere med mig selv. 

Jeg er ude på den anden side. Din historie behøver ikke at være så dramatisk før du søger den rette hjælp.  

 

 

Alle mennesker oplever at føle sig “stresset” i forskellige situationer. Men er det en vedvarende dårlig energi i kroppen er det usundt. Personligt var det blevet en vane for mig at min krop var i “alarmberedskab” og måske kan du nikke genkendende til det?

I samarbejdet med mig får du brugbar konkret viden, så du forstår dig selv og din egen adfærd ift stress. Du får værktøjer til at arbejde videre med så du kan forebygge dine symptomer eller komme ud af din stress. Du får værktøjer til at forstå hvordan tanker, følelser og handlinger hænger sammen og hvorfor det er svært at komme ud af stress. 

Der kan også være andre faktorer som er godt at kigge på ift din stress: Er du utro mod dine værdier, har du svært ved at træde i karakter, er du din egen værste kritiker.

Jeg har selv været stressramt og ønsker på alle måder, at alle mennesker der kan mærke symptomerne på stress eller måske tror de er stresset får undersøgt om de er på vej ud af det forkerte spor. 

 

Stresscoaching

Jeg hjælper dig ud af din stress og styrker dig i at opnå den personlighed du ønsker. Jeg har arbejdet med stress i mange år og mener at stresshåndtering ikke er noget der ligge i en fast skabelon men tilpasses den enkle.

jEG VIL GERNE HØRE MERE

Kurser & workshop

Jeg tilbyder workshop, kurser og foredrag indenfor emner der er med til at styrke dig personligt og fagligt. Jeg sammensætter gerne et kursus til dit behov. Ingen min. deltager.

jEG VIL GERNE HØRE MERE

Positiv tænkning

Det er videnskabeligt bevist at mennesker der har en høj selvindsigt i egen mentale færdigheder er mere robuste, har meget større glæde og overskud og kan håndtere stress. Bestil en workshop i positiv psykologi.

jEG VIL GERNE HØRE MERE

Du oplever gamle symptomer som minder dig om sidst du gik ned med stress

Har du tidligere været ramt af stress, og mærker du igen symptomerne dukke op, så kan du nok genkende dig selv i et el. flere af disse udsagn.

  • Du kan mærke de velkendte stress symptomer og du prøver at finde nogle løsninger som ikke støtter dig nok
  • Du mangler tid, energi og overskud på jobbet og privat, og halser bagud for at slukke ildebrande
  • Du føler dig i det hele taget lidt opgivende, for du synes, du har gjort en hel masse for at komme helt ovenpå igen, og det gør dig trist at mærke, at du igen føler dig stresset
  • Du oplever, at det er svært at falde til ro og falde i søvn. Du er træt om morgenen og du tvinger dig selv til at tage dig sammen.
  • Måske har du hjertebanken, uro i kroppen, en knude i maven eller hovedpine
  • Det kan også være, du er begyndt at miste overblikket, glemme ting og have svært ved at koncentrere dig. Måske begynder du at skubbe tingene foran dig og begrunder med du har travlt.
  • Måske oplever du, at din lunte er meget kortere end ellers. du kommer letere til at reagere med vrede/irritation og skælder du ud på mand og børn.
  • Det kan gå godt i ferien, men når du sidder på job igen efter ferie har du bare lyst til at græde for du savner den ro du ikke fik nok af
  • Tænker du nogen gange, at du virkelig trænger til at holde ferie fra dit eget liv

Hvordan ser du dig selv og din fremtid, hvis du bliver ved med at leve, som du gør lige nu?

 

Er du parat til at gøre det,
der skal til, for at du kan sige farvel til stress for altid?

 

Slip din stress er for dig der ønsker at få:

  • Et liv du udnytter fuldt ud. 
  • Et liv i overskud og energi også når der er travlt
  • Et liv hvor du er i stand til at navigere efter dine værdier
  • Et liv hvor du får sagt fra når andre læsser deres opgaver over på dit skrivebord – fordi du bare er så dygtig
  • Et liv hvor du har kontrollen over dine tanker og ikke dine tanker der har kontrollen over dig.
  • Et liv hvor du mestrer at passe på dig selv og samtidigt have overskud til andre
  • Et liv hvor du ved at et tilvalg koster et fravalg
  • Et liv hvor du er der for mand og børn og får sagt i familien hvad er det du ønsker at opnå her på jorden
  • Et liv hvor du er glad efter en ferie, fremfor du er ved at bryde sammen over alle de opgaver der kommer
  • Et liv hvor du håndterer tingene som de kommer – fremfor skubbe dem foran dig
  • Et liv hvor du nyder at være hele dig og det smitter af på alt og alle
  • Et liv hvor du sænker risici for at få alle mulige skavanker eller få bugt med de fleste du har
  • Et liv hvor der er smil og ansvar fremfor burde og skulle og trykken  brystet
  • Et liv du blive ved med at bruge alt det du har lært og trænet i
  • Et liv hvor forløbet er en win win for dig og dine omgivelser